Voicebot

Voicebot – co to jest i gdzie się sprawdza?

W czasach, w których żyjemy, sporo wykonywanych przez nas czynności może zostać zastąpionych przez komputery i maszyny. Chatboty sprawnie radzą sobie z odpisywaniem na nasze pytania, więc dlaczego nie pójść o krok dalej i nie zatrudnić w swojej firmie voicebota? Umożliwia on automatyzację komunikacji z klientami, pomaga w pracy konsultantom infolinii lub może ich nawet całkowicie zastąpić. Voiceboty, to zdecydowanie rozwiązanie na miarę XX wieku i warto zastosować je w swojej firmie. Dowiedz się, w jaki sposób działa voicebot i w jakich branżach sprawdzi się najlepiej.

Co to jest asystent głosowy?

Voicebot to komputer, który wyposażony jest w narzędzia, które pozwalają mu rozpoznawać i przetwarzać ludzki głos. Bot generuje konkretną wypowiedź, a syntezator czyta komunikat. Rozpoznawanie mowy odbywa się za pomocą technologii, która zamienia mowę na tekst i przesyła go do silnika przetwarzającego język. Ten zajmuje się tworzeniem odpowiedzi na zadane pytanie lub prośbę. Jest w stanie wykonać taką operację, ponieważ początkowo wgrywane jest mu oprogramowanie zawierające konkretne scenariusze rozmów. Dzięki temu voicebot rozumie komunikaty przekazywane przez ludzki głos i jest w stanie rozmawiać z osobą po drugiej stronie. Bot głosowy może posługiwać się także nagraniami lektorskimi i odtwarzać je w trakcie rozmowy.

Główną cechą voicebotów jest wykonywanie połączeń wychodzących i przychodzących. W tym ta sztuczna inteligencja jest podobna do człowieka, z tą drobną różnicą, że bot może dzwonić bez ograniczeń i rozmawiać z setkami osób naraz, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Z tego powodu jest świetnym rozwiązaniem dla infolinii lub zakładów pracy, gdzie rozmowy telefoniczne pochłaniają dużo zasobów. Boty głosowe mogą służyć też za pierwsze sito, które na podstawie rozmowy skieruje klienta do odpowiedniego konsultanta. Wówczas staje się on inteligentnym wsparciem ułatwiającym połączenie między konsultantem a klientem oraz polepszającym jakość obsługi klienta. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji można dopasować sprawę konsumenta do odpowiedniego konsultanta, co wpływa na jego zadowolenie z usługi – po krótkiej rozmowie z botem został skierowany do odpowiedniej osoby.

Jakie zalety posiadają voiceboty?

Wśród wielu zalet botów głosowych, postanowiliśmy wyróżnić te, które naszym zdaniem są najprzydatniejsze. Poniżej przedstawiamy Ci wiele użytecznych zastosowań botów głosowych!

  • Wysoka efektywność i dostępność. Bot głosowy nie ulega nastrojom i nie zostanie sprowokowany nawet przez najbardziej roszczeniowych klientów. Z tego powodu może wykonywać swoje zadanie bez żadnych ograniczeń, a ponadto jest dostępny 24 godziny na dobę i niezależnie od godziny zawsze pracuje tak samo efektownie.
  • Ograniczenie kosztów. Zwiększenie liczby botów jest stosunkowo małym kosztem w porównaniu z rekrutacją nowych pracowników i kwestią wdrożenia ich do pracy. Technologie głosowe zastosowane w biznesie ułatwiają bardziej dynamiczny rozwój firmy i zapewnienie klientom większej dostępności.
  • Wysoka jakość obsługi klienta. Zautomatyzowany proces oznacza powtarzalność działania oraz przyspieszenie procesów wielu firm. Masz więc pewność, że rozmowy lub działania weryfikacyjne przebiegają w ten sam sposób. Dzięki temu dbasz o każdy detal obsługi, ponieważ wszystko przebiega w taki sposób, w jaki zostało zaprogramowane. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji, voicebot uczy się z rozmowy na rozmowę, dzięki czemu każda kolejna coraz bardziej przypomina wymianę zdań z prawdziwym człowiekiem. Różnica jest oczywiście wyczuwalna, jednak jak najbardziej można w ten sposób sprawić, że klient będzie czuł się profesjonalnie obsłużony.
  • Dostęp do aktualnych danych. Voicebot zbiera i aktualizuje informacje, na podstawie których może tworzyć analizy i raporty. Ułatwia to i przyspiesza pracę firmy, a także sprawia, że każdy proces masz pod kontrolą.

Gdzie sprawdzi się bot głosowy?

Voicebot to uniwersalny produkt, który może sprawdzić się we wielu różnych branżach, gdzie potrzebna jest odpowiednia telefoniczna obsługa klienta. Bot może informować klientów o istotnych zmianach, przyjmować reklamacje, umawiać wizyty, podawać statusy przesyłek i wiele, wiele więcej. Może skutecznie zastąpić pracowników specjalizujących się w rozmaitych branżach. Voicebota można z powodzeniem wykorzystać w hotelarstwie, medycynie, edukacji, handlu, finansach czy ubezpieczeniach. Wszędzie tam, gdzie potrzeba bota, który, w przeciwieństwie do człowieka, nonstop będzie mógł pracować na najwyższych obrotach. Pełni funkcję miniaturowego Call Center, może obsługiwać wielu klientów naraz. Świetnie sprawdzi się w sprzedaży, ponieważ może przedstawiać informacje marketingowe dziesiątkom klientów jednocześnie. Nie da się ukryć, że to rozwiązanie znajdzie zastosowania w wielu różnych sytuacjach i firmach. Ponadto coraz więcej osób decyduje się na zatrudnienie bota, aby odciągnąć swoich pracowników od zadań żmudnych i mało kreatywnych. Zaangażowanie zespołu w bardziej rozwojowe prace zdecydowanie pozytywnie wpłynie na całokształt firmy.

Czy warto zainwestować w asystenta głosowego?

Jeżeli nadal zastanawiasz się, czy warto zainwestować w bota głosowego, odpowiedź jest prosta – jak najbardziej! Pomoże Ci lepiej obsłużyć i dotrzeć do klienta i zmieni oblicze Twojej firmy, pozwalając jej ukazać się na rynku jako nowoczesna i przyjazna zarówno klientom, jak i pracownikom. Voicebot odciąży ich i pozwoli im na przyjemniejszą i bardziej kreatywną pracę, a przy tym obsługa klienta wciąż będzie na najwyższym poziomie. Voiceboty to rozwiązania oferowane przez sztuczną inteligencję, które mogą bardzo skutecznie usprawnić rozmaite procesy w Twojej firmie. Jeżeli jeszcze nie zdecydowałeś się na bota głosowego – nie zwlekaj i skontaktuj się z firmą, która pomoże Ci wdrożyć rozwiązania głosowe do Twojego biznesu.

Asystent głosowy – bot, który zoptymalizuje procesy w Twojej firmie. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu artykułowi pojęcie voicebot już nigdy nie będzie Ci obce, a być może nawet zdecydujesz się na takie rozwiązanie we własnej firmie. Bot głosowy jest świetną alternatywą dla angażowania pracowników do mało kreatywnych zadań i radzenia sobie z uporczywymi klientami. Działa niezawodnie, z łatwością zamienia głos na tekst i może prowadzić wiele różnych rozmów jednocześnie. Bot głosowy może sprawdzić w rozmaitych branżach, w których jest potrzeba przeprowadzana sporej ilości rozmów z konsumentami. Być może to rozwiązanie właśnie dla Ciebie? Przekonaj się sam!