Gdzie reklamować produkty i usługi, aby zwiększyć sprzedaż?

Wysoka pozycja firmowej witryny w wyszukiwarkach to czynnik decydujący o powodzeniu biznesu. Nawet najlepsze towary w atrakcyjnych cenach, wzorowa obsługa posprzedażowa i promocje nie zdziałają nic, jeśli potencjalni klienci nie trafią na stronę internetową przedsiębiorstwa. Do tego, by polepszyć sprzedaż w sklepie online, konieczne jest zapewnienie witrynie widoczności. Jak to zrobić? Wystarczy zastosować się do tych kilku rad.

Zwiększenie sprzedaży w sklepie przy pomocy SEO — jak do tego podejść?

Pierwszym krokiem do zwiększenia widoczności firmowej strony jest wdrożenie zasad SEO. Polega to na dostosowywaniu witryn do wymagań wyszukiwarek, wśród których najważniejsza to Google.

Optymalizacja techniczna witryny

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym należy zacząć od zapewnienia jej właściwego działania. Wyższe miejsca w wyszukiwarce Google mają strony, które działają szybko. Tempo wczytywania wpływa także na to, czy klient w ogóle ją odwiedzi. Jeśli witryna będzie ładowała się powoli, zapewne ją opuści i wybierze ofertę konkurencji. Nie wolno też zapominać o tym, że strona internetowa powinna być dostosowana zarówno do przeglądania na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Pozycjonowanie strony za pomocą słów kluczowych

Odpowiednio dobrane słowa i frazy to klucz do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. Branża e-commerce jest obecnie bardzo konkurencyjna, co wymaga od poszczególnych przedsiębiorstw takiego opisania swoich produktów, by wyświetlały się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Pierwszym krokiem pozwalającym na zwiększenie ruchu są opisy kategorii. Ich zadanie sprowadza się do zasygnalizowania wyszukiwarce tematyki treści na danej stronie. Na tej podstawie algorytmy wyświetlają je osobom, które potencjalnie mogą być zainteresowane.

Frazy i słowa kluczowe powinny znaleźć się także w opisach produktów. W tym przypadku istotne są nie tylko roboty Google’a, ale i odbiorca. W tekście powinny znaleźć się informacje na temat cech produktu. Ponadto przydaje się język korzyści, którego zadaniem jest pokazanie internaucie, co zyska, kupując dany towar lub usługę. W przypadku produktów warto zadbać o różnorodne metody płatności i sposoby dostawy. Wpływa to na współczynnik konwersji, czyli ilość dokonanych transakcji w stosunku do liczby wejść na witrynę sklepu.

Content marketing a zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Tak jak w sklepie stacjonarnym, tak w internetowym reklama jest dźwignią handlu. Z tego powodu dobrym pomysłem na wzrost sprzedaży są kampanie reklamowe. Jeden ze sposobów ich realizacji to artykuły sponsorowane. Takie teksty nie muszą dotyczyć wyłącznie promocji danego produktu lub usługi. Doskonale sprawdzają się także poradniki, w których treść można wpleść linki do sklepu i poszczególnych ofert. Co więcej, to świetna metoda na budowanie świadomości marki jako grupy ekspertów, a tym samym szansa na dalsze zwiększenie konwersji.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym z Google Ads?

Wsparciem dla optymalizacji tekstów pod SEO są kampanie marketingowe Google Ads. Przy ich pomocy można niezwykle skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie. Wielkie znaczenie ma tu bowiem grupa docelowa, którą użytkownik precyzyjnie określa. Pozwalają na to kryteria takie jak terytorium (innymi słowy reklama polskich produktów powinna obejmować Polskę), wiek odbiorców oraz tematyka. Dzięki ustaleniu profilu osób, które mogą zostać naszymi klientami, dociera się do tych potencjalnie zainteresowanych ofertą, a nie do przypadkowych internautów.

Reklamy w wynikach wyszukiwania, serwisach i aplikacjach

Istnieje kilka sposobów na to, jak zrobić reklamę produktu przy pomocy Google Ads. Ruch na stronie, a tym samym zwiększenie sprzedaży w znacznym stopniu podnoszą m.in. treści sponsorowane na szczycie wyników wyszukiwania. Przyjmują one formę dwie formy. Pierwszą może być link do witryny, a drugą przykładowa reklama produktu z grafiką lub zdjęciem z nazwą oferowanego towaru. Google oferuje ponadto możliwość wyświetlania reklam w serwisie YouTube, jako wiadomości wysyłane na adresy poczty elektronicznej Gmail oraz w aplikacjach mobilnych należących do Google.

Reklamy w sieci Google

Zwiększenie sprzedaży w sklepie online jest jeszcze prostsze, gdy wykorzysta się reklamy w formie banerów wyświetlanych na stronach internetowych. W tym przypadku istotną rolę odgrywają właśnie kryteria, na podstawie których określa się użytkownika. Dzięki nim dana treść sponsorowana wyświetli się osobom, których profil pasuje do wskazanych wytycznych. To algorytmy Google ustalają na podstawie lokalizacji i aktywności na stronach internetowych.

Podobną metodą pozwalającą zwiększyć sprzedaż jest remarketing Google Ads. W tym przypadku znaczenia ma fakt, że dany użytkownik odwiedził witrynę firmowego sklepu. Niezależnie od tego, czy kupił produkt lub zamówił usługę, na innych stronach wyświetla się mu oferta sprzedażowa. To rozwiązanie jest niczym innym jak przypominaniem o swojej działalności, a tym samym zachęcaniem do powrotu do zakupów w wirtualnym sklepie.

Social media jako krok do skutecznego zwiększenia sprzedaży

Do tego, by zwiększyć sprzedaż swojego e-sklepu, warto wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Jest to niepowtarzalna okazja, by poznać swoich klientów oraz ich oczekiwania. Co więcej, na firmowym profilu łatwiej ich zaktywizować. Można mieć niemal pewność, że posty będą lajkowane i komentowane. Otwiera to drzwi do rozmów z użytkownikami oraz błyskawicznego informowania o promocjach i konkursach.

Media społecznościowe to także dobre narzędzie do podejrzenia konkurencji. Strategie z najpopularniejszych profili można wdrażać na swoim. Zwiększyć sprzedaż w sklepie da się, sprawdzając również, na jakich stronach i grupach inne firmy się udzielają, zaznaczając swoją obecność.