ekologiczne rozwiązania

Jak firmy kurierskie dbają o ekologię?

Czy wiesz, że decydując się na usługi kurierskie, możesz również działać proekologicznie? Najpopularniejsi przewoźnicy stawiają na ekologię i zachęcają klientów, aby także dbali o środowisko. Dzięki odpowiednio wybranym usługom, a także materiałom do pakowania możesz znacznie ograniczyć ilość dwutlenku węgla wnikającego do atmosfery. Co warto na ten temat wiedzieć? Sprawdźmy razem!

Branża kurierska – czy stawia na ekologię?

Dynamiczny rozwój branży kurierskiej sprawia, że coraz więcej firm wprowadza do swojej działalności innowacje. Niektóre z nich są podyktowane także względami ekologicznymi. Warto podkreślić, że klienci zwracają coraz większą uwagę na to, czy dana firma kurierska oferuje usługi w duchu eco friendly. Wszak ekologiczne podejście zyskuje coraz większe grono zwolenników. W efekcie przewoźnicy, dla których ważna jest troska o środowisko, cieszą się dużą popularnością na rynku i szybko zyskują nowych konsumentów. Co na to wpływa? Na jakie rozwiązania stawiają? Spójrz!

Ekologiczny transport dzięki ekologicznym pojazdom

Jednym z ekologicznych rozwiązań w przypadku firm kurierskich jest wykorzystywanie pojazdów przyjaznych dla środowiska. Dlatego też tak wiele firm na stałe wprowadziło do swojej floty samochody elektryczne albo też hybrydowe, wszystko to po to, aby zmniejszyć negatywny wpływ transportu na środowisko. Pod tym kątem warto zwrócić uwagę chociażby na InPost. Ta popularna firma kurierska co roku zwiększa liczbę samochodów elektrycznych, które poruszają się po największych polskich miastach.

Koncept ,,Green City” – o co w tym chodzi?

Już od paru lat InPost z powodzeniem rozwija koncept ,,Green City”, w ramach którego firma świadczy ekologiczne przesyłki kurierskie w wybranych polskich miastach. W ramach tego projektu część dostaw do automatów Paczkomat jest wykonywana przez samochody elektryczne, przyjazne środowisku. Polityka prowadzona przez InPost pozwala znacznie ograniczyć emisję CO2. Firma szybko stała się jednym z liderów wśród proekologicznych przewoźników, wyznaczając nowe trendy w usługach kurierskich.

Korzystaj z automatów Paczkomat w trosce o środowisko

Niektóre ekologiczne rozwiązania w transporcie bardzo szybko przyjęły się na naszym rodzimym rynku. Przykładem jest możliwość skorzystania z automatów Paczkomat lub też z dedykowanych punktów odbioru, które cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków. Wysyłanie i odbieranie paczek bezpośrednio w urządzeniach ma zbawienny wpływ na środowisko. Dlaczego ta forma dostawy jest zalecana ze względów ekologicznych?

Dzięki automatom paczkowym można znacznie ograniczyć ilość kilometrów pokonywanych przez samochody dostawcze. Przesyłki dostarczane do punktów odbioru są doskonałym rozwiązaniem, aby skutecznie ograniczyć liczbę przejazdów. W praktyce, zostawianie przesyłek kurierskich w maszynach to także świetny sposób na zmniejszenie ruchu w mieście. Warto nieco bliżej przyjrzeć się głównym zaletom korzystania z punktów odbioru.

Branża kurierska – dlaczego automaty paczkowe są ekologiczne?

Czy wiesz, że korzystanie z dostaw do automatów paczkowych pozwala znacznie ograniczyć emisję CO2? W rzeczywistości jest to nawet 75% mniej szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery. Kurier może do jednego miejsca dostarczyć nawet kilkadziesiąt paczek, co wiąże się z korzyściami dla środowiska. W wielu maszynach dostarczyciel zostawia nawet 150 przesyłek. Jedna taka dostawa pozwala zaoszczędzić aż 52 kg cO2.

Jak rozwiązać problem ,,ostatniej mili” w sposób ekologiczny?

Z ekologicznego punktu widzenia najbardziej szkodliwy dla środowiska jest końcowy etap dostarczania paczek, czyli od oddziału docelowego bezpośrednio do domów klientów. W przeliczeniu na jedną paczkę właśnie etap dostawy przesyłek do poszczególnych adresatów odbiorców generuje najwięcej emisji szkodliwego CO2. Dodatkowo warto podkreślić, że dzięki maszynom jeden kurier jest w stanie dostarczyć do maszyn nawet 1000 paczek dziennie. Taka ilość w przypadku realizowania dostaw pod indywidualne adresy odbiorców byłaby niemożliwa do zrealizowania.

Elektroniczna dokumentacja z myślą o ekologii

Najpopularniejsze firmy kurierskie starają się wdrażać jak najwięcej rozwiązań z troską o środowisko. Jednym z nich jest stosowanie elektronicznej dokumentacji. Wielu dostawców stara się przekonać swoich klientów do korzystania z tej opcji. Pod tym kątem warto zwrócić uwagę na firmę InPost.

Jej klienci mają do dyspozycji dedykowaną aplikację InPost Mobile, która pozwala skorzystać z wielu funkcjonalności. Jedną z nich jest opcja wysyłania przesyłek kurierskich bez konieczności wydrukowania etykiety. To świetnie rozwiązanie, aby zmniejszyć zużycie papieru. Warto podkreślić, że możliwość nadawania paczek bez papierowej etykiety szybko przypadła do gustu klientom. Obecnie bardzo wiele osób korzysta z tej opcji, idąc z duchem czasu i jednocześnie wykazując proekologiczną postawę.

Jak zapakować przesyłkę w ekologiczny sposób?

Co równie istotne branża kurierska już od paru lat stara się promować wśród klientów ekologiczne sposoby pakowania przesyłek. Dzięki nim można znacznie ograniczyć ilość zużywanych opakowań. Firmy kurierskie namawiają między innym do stosowania kartonów wielokrotnego użytku. W ten sposób promują ideę zero waste, w której nie ma miejsca na wyrzucanie raz zastosowanych kartonów. Opakowania wielokrotnego użytku można ponownie opisać i dowolnie zaadresować. To bardzo korzystne rozwiązanie również ze względów finansowych. Warto nieco bliżej przyjrzeć się innym ekologicznym trendom w pakowaniu przesyłek kurierskich.

Przesyłki pakowane w duchu recyklingu

Ekologia w przygotowywaniu paczek do wysyłki sprowadza się głównie do recyklingu. Wiele firm kurierskich namawia klientów do ponownego wykorzystywania nie tylko opakowań, ale także wypełniaczy. Przykładowo, pocięty karton świetnie sprawdza się jako zabezpieczenie przedmiotów wewnątrz paczki. Dobrym pomysłem jest także zastosowanie zmiętych lub pociętych gazet albo papierowych kopert, w roli wypełniaczy. Należy też pamiętać o zrezygnowaniu ze sztucznych tworzyw. Coraz więcej firm kurierskich namawia do tego swoich klientów, skłaniając ich do rezygnacji z plastikowych opakowań czy folii bąbelkowej.

Ekologiczne rozwiązania dla firm

Kurierzy najpopularniejszych firm dostawczych często współpracują z największymi platformami e-commerce. Przykładem jest chociażby firma InPost, która już jakiś czas temu wprowadziła wspólnie z Modivo, modową platformą dla e-commerce, ekologiczne opakowania wielokrotnego użytku. W ramach tej współpracy przesyłki z ubraniami i obuwiem są zamawiane do automatów Paczkomat. Po odebraniu paczki klienci mogą zwrócić opakowanie do urządzenia. Zostanie ono wyczyszczone i niebawem wróci do obiegu. Ekologia w tym wydaniu to skuteczny sposób na zmniejszenie ilości zbędnych pudełek.

Czy e-commerce są eko?

Bez wątpienia siła sklepów internetowych z każdym dniem jest coraz większa. Zakupy online są popularne ze względu na większą dostępność towarów, szybkie przesyłki, niskie ceny, a często też oszczędność spowodowana brakiem dojazdów. Wszystko to ma wpływ na środowisko. Dlatego prowadząc e-commerce, warto stawiać na ekologiczne rozwiązania. Przede wszystkim wykorzystanie opakowań wielokrotnego użytku, eko wypełniaczy. Można także proponować klientom faktury w formie online oraz dostawę do automatów Paczkomat. Warto zatroszczyć się o naszą planetę.

Podsumowanie – ekologia w branży kurierskiej

Zamierzasz skorzystać z opcji dostawy przesyłki kurierem i zastanawiasz się, którego dostawcę wybrać? Pamiętaj, że zanim podejmiesz decyzję, warto upewnić się, czy świadczenie usług kurierskich przez daną firmę odbywa się w duchu ekologii. Wysyłaj i odbieraj paczki z myślą o środowisku.