przekierowanie paczki kurierskiej

Przekierowanie paczki kurierskiej – czy to możliwe?

Często zdarza się, że klient nie ma możliwości odbioru zamówionej przez siebie paczki w ustalonym miejscu bądź terminie. W takim przypadku odpowiednim rozwiązaniem może okazać się przekierowanie przesyłki kurierskiej. Taką usługę udostępnia wiele firm kurierskich, w tym InPost, znany wielu klientom przede wszystkim za sprawą funkcjonalnych maszyn Paczkomat®. Kiedy i w jaki sposób można zmienić adres doręczenia paczki?

Przedłużenie paczki w InPost – czy można?

Automaty Paczkomat to urządzenia, które zrewolucjonizowały rynek usług kurierskich w Polsce i nie tylko. Za ich sprawą klienci mają możliwość odebrania zamówień w dowolnym miejscu (w wybranym automacie Paczkomat InPost) i dogodnym dla siebie momencie, np. w drodze powrotnej z pracy czy ze spaceru. Dzięki temu nie muszą dostosowywać planu swojego dnia do przyjazdu kuriera i mogą oszczędzić mnóstwo czasu.

Zdarza się jednak, że z przyczyn losowych odbiorca nie jest w stanie udać się do wyznaczonej maszyny Paczkomat w ciągu 48 godzin od momentu dostarczenia przesyłki. Na szczęście istnieje rozwiązanie, które pozwala uniknąć procesu odsyłania paczki do nadawcy, co wiąże się z koniecznością jej ponownego zamówienia i opłacenia wykonania usługi kurierskiej. Tym rozwiązaniem jest proponowana przez firmę InPost płatna usługa przedłużenia czasu odbioru paczki.

Jak przedłużyć odbiór paczki z automatu Paczkomat?

Odbiorcy paczek, które docelowo znajdą się w maszynie Paczkomat, bez żadnego problemu mogą przedłużyć czas ich odbioru za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile. Usługa jest płatna i kosztuje 7,99 zł. W jej ramach można przedłużyć termin odebrania paczki o kolejne 24 godziny. Co więcej, InPost pozwala na wielokrotne przedłużenie odbioru przesyłki.

Jak to zrobić? Wystarczy, że użytkownik aplikacji kliknie panel szczegółów przesyłki, a następnie wybierze przycisk „Przedłuż”. Pojawi się on 12 godzin przed ostateczną datą odbioru paczki lub 24 godziny w przypadku dostawy do maszyn i punktów o nieregularnych godzinach otwarcia. Po wybraniu tej opcji klient musi już tylko pokryć koszty usługi za pomocą karty płatniczej, płatności online bądź systemu szybkich płatności mobilnych BLIK.

W jaki sposób można przekierować paczkę kurierską InPost?

Wysyłka paczki pod wskazany adres to jeden z najwygodniejszych sposobów doręczenia zamówień przez firmy kurierskie zarówno z perspektywy nadawcy, jak i odbiorcy. Klient ma wówczas możliwość odebrania zamówienia bez konieczności wychodzenia z domu i odchodzenia od swoich codziennych obowiązków.

Jednak współcześnie bardzo często zdarza się, że odbiorca nie jest w stanie spotkać się z kurierem o wyznaczonej porze. Rozwiązaniem, które nie wiąże się z żadnymi komplikacjami ani powrotem paczki do nadawcy jest usługa jej przekierowania, którą udostępnia firma InPost. Aby z niej skorzystać, odbiorca nie musi kontaktować się z biurem obsługi klienta. Wystarczy, że dokona przekierowania przesyłki z poziomu aplikacji InPost Mobile.

Usługa Dynamiczne Przekierowanie paczki

Usługa przekierowania paczki to kolejna opcja, jaką udostępnia intuicyjna aplikacja InPost Mobile. Na wstępie należy zaznaczyć, że przekierować paczkę można jedynie w przypadku spełniania określonych kryteriów. Co więcej, klienci InPost mogą przekierować paczkę również przy pomocy specjalnej strony internetowej, a odpowiedni link otrzymają za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail.

W każdym przypadku skorzystanie z usługi jest możliwe jedynie w momencie, kiedy przesyłka nie została anulowana i nie jest jeszcze na etapie transportu pod wcześniej ustalony adres.

Przekierowanie paczki jest darmowe i nie powinno zająć użytkownikowi aplikacji więcej niż kilka minut. Aby kurier InPost został poinformowany o zmianie miejsca doręczenia pakunku, należy wybrać opcję „Przekieruj paczkę”, która wyświetli się na liście śledzenia przesyłek przy konkretnej pozycji. Następnie należy wybrać nową metodę dostawy. W tym przypadku klienci mogą zdecydować się na przekierowanie paczki do automatu Paczkomat, wybranego PaczkoPunktu lub pod konkretny adres.

Przekierowanie paczki – Paczkomat

Klienci InPost mogą przekierować paczkę do pobliskiego automatu Paczkomat i odebrać ją o dowolnej porze 24h/dobę. Warunkiem koniecznym do skorzystania z tej usługi są odpowiednie gabaryty przesyłki, która musi zmieścić się do skrytki. Wobec tego pakunek powinien być w wymiarach określonych przez gabaryt A (maksymalnie 8 × 38 × 64 cm), gabaryt B (maksymalnie 19 × 38 × 64 cm) lub gabaryt C (maksymalnie 41 × 38 × 64 cm). W każdym przypadku nie może on również przekraczać wagi 25 kg.

InPost – przekierowanie paczki do PaczkoPunktu

Usługa przekierowania przesyłki może obejmować dostarczenie paczki do wybranego PaczkoPunktu. Wówczas należy wybrać tę opcję w panelu aplikacji mobilnej. Klienci decydujący się na tę metodę muszą jednak pamiętać, aby stawić się po zamówioną przez siebie paczkę w określonych godzinach otwarcia danego Punktu Odbioru.

Zmiana miejsca doręczenia na adres sąsiada

Możliwość przekierowania paczki na wybrany adres to kolejna z wygodnych opcji odbioru zamówienia w przypadku, gdy kurier ma pojawić się u klienta w godzinach jego nieobecności w domu. Sposób ten pozwala na przekierowanie paczki do sąsiada lub członka rodziny pod warunkiem, że mieszka on w obrębie ulicy wskazanej jako pierwotny adres dostawy.

Zmiana adresu wysyłki – czy jest możliwa?

To, czy będzie możliwa całkowita zmiana adresu wysyłki paczki, zależy od indywidualnej polityki firm kurierskich. W przypadku usług oferowanych przez InPost klient może przekierować paczkę do automatu Paczkomat, PaczkoPunktu lub pod wskazany adres sąsiada.

Z kolei całkowita zmiana adresu dostawy jest możliwa jedynie w przypadku, gdy przesyłka nie bierze jeszcze udziału w procesie transportu. W takiej sytuacji konieczne jest jednak skontaktowanie się z nadawcą w celu zmiany określonego automatu Paczkomat na inny bądź wprowadzenia nowego adresu dostawy, pod którym klient odbierze swoją paczkę.