Zakupy online

Co sprzedawać online? Sprawdź najchętniej kupowane towary

Czym handlować w Internecie i co zrobić, aby wyróżnić się na tle innych e-sklepów? W dzisiejszych czasach obecność w sieci nie tylko pomaga pokazać się w branży e-commerce, ale i stanowi podstawowy warunek prężnie rozwijającej się sprzedaży. Sprawdź, co się sprzedaje online i jak rozwinąć swój sklep internetowy.

Sprzedaż internetowa

Sprzedaż internetowa i cały rynek e-commerce znacząco rozwinęły się w ostatnich latach. Technologiczne rozwiązania z roku na rok są coraz lepsze, a otaczający nas świat zachęca lub czasami nawet zmusza klientów do zakupów w sieci. Ze względu na pandemię koronawirusa zarówno wielu konsumentów, jak i przedsiębiorców przeniosło się do sklepów internetowych. Pandemia uświadomiła wielu przedsiębiorcom, że właściwie nie ma produktu, którego nie można byłoby sprzedać online. Aktualnie w sieci rozwinął się handel towarami z różnych branży. Dla niektórych przedsiębiorców tradycyjny model stacjonarnego punktu sprzedaży dotychczas był wystarczający. Jednak pandemiczna rzeczywistość zweryfikowała możliwości zwykłego sklepu i pokazała, że nie daje on rady sprostać kompleksowej obsłudze przedsiębiorstwa. Dziś sklepy, które chcą sprzedawać swoje produkty, muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz internautów i zacząć handlować w Internecie.

Pandemia przyczyniła się do rozwinięcia nowych lub spopularyzowania mało znanych wcześniej odnóg e-biznesu. Sprzedaż produktów nie ogranicza się już jedynie do towarów takich jak ubrania, akcesoria czy kosmetyki. Dziś w sieci można kupić kwiaty, vouchery na zabiegi czy nawet żywność. Wiele marketów spożywczych postanowiło rozwinąć sektor sprzedaży internetowej, która okazała się strzałem w dziesiątkę w trakcie pandemicznych warunków. Z kupowania żywności online korzystają nie tylko młodzi, ale i starsi konsumenci. Część sprzedawców oferuje możliwość dowozu zakupów do klienta, a inni działają na zasadzie click & collect – klient składa przez Internet zamówienie na konkretne produkty, a później odbiera je w markecie. Wśród branż, którym zagroził lockdown, znalazły się też wszelkie ośrodki kultury. Muzea, kina czy teatry wypracowały jednak rozwiązanie i również postanowiły sprzedawać w internecie. Ich produkty to m.in. wirtualne wycieczki lub streamingowane pokazy. Pandemia i lockdown udowodniły więc, że sklepy internetowe to opłacalny biznes i przyszłość rynku. Sprzedaż w Internecie to klucz do rozwoju firmy i czynnik, który powinien wdrożyć do swojego biznesu każdy przedsiębiorca.

Co się najlepiej sprzedaje przez Internet?

Chcąc otworzyć swój sklep, trzeba zastanowić się, na jaką kategorię artykułów warto postawić, aby asortyment był atrakcyjny dla potencjalnych klientów. Międzynarodowa firma badawczo-technologiczna Gemius sprawdziła, czym i jak handlować w Internecie, aby odnieść sukces na rynku. Według raportu „E-commerce w Polsce 2020” najlepiej sprzedające się produkty w Internecie należą do kategorii takich jak odzież, dodatki, akcesoria, obuwie, kosmetyki i płyty, książki oraz bilety do kin czy teatrów. Dużą popularnością wśród internautów cieszy się również kupowana w sklepie internetowym elektronika. Każdą z kategorii produktów można przypisać do odpowiedniego typu klienta. Statystycznie więcej mężczyzn dokonuje zakupu w sklepie z technologiami. Panowie częściej niż kobiety stawiają na zakup telefonów, tabletów, laptopów czy akcesoriów przydatnych do grania w gry. Przedstawicielki płci pięknej często zaglądają za to do sklepu internetowego, którego asortyment to ubrania, kosmetyki, perfumy lub akcesoria. Konkretne artykuły sprzedawane w Internecie kupowane są też przez konsumentów z różnych grup wiekowych. Sklep internetowy dla młodych ludzi postawić powinien na wyposażenie garderoby lub rozrywkowe gadżety. Natomiast chcąc sprzedawać w Internecie artykuły dla starszych osób, warto wyposażyć sklep w produkty farmaceutyczne i spożywcze.

Produkt sezonowy lub modny

Istnieje wiele możliwości zainwestowania w asortyment swojego sklepu. Chcąc sprzedawać w e-commerce, warto jednak pamiętać, że wybrany produkt może być sezonowy, przez może nie być na niego popytu przez cały rok. Sezonowe artykuły stanowią np. akcesoria na ciepłe dni — wiatraki, baseny ogrodowe czy wentylatory nie sprzedadzą się w trakcie zimy. Decydując się na założenie sklepu, dobrze jest zadbać o jego kompleksowe wyposażenie, które pozwoli na utrzymanie stałej sprzedaży produktów. Dobrym rozwiązaniem inwestycyjnym jest sklep z akcesoriami wpisującymi się w trendy, które mają potencjał na długofalowy rozwój. Do takich nurtów należy m.in. ekologia, jedzenie zdrowej bio żywności czy dbanie o naturalność używanych kosmetyków. Produkty nawiązujące do tych trendów bez problemu sprzedadzą się w Twoim sklepie. Pomysły na tego typu artykuły, to papierowe zamienniki plastikowych słomek, talerzy czy sztućców, butelki wielorazowego użytku, kosmetyki oparte na naturalnych składach czy zdrowa, nieprzetworzona żywność. Oprócz trendów związanych ze zdrowiem i dbaniem o planetę na wyróżnienie zasługują też często kupowane w sklepach internetowych małe urządzenia AGD lub elementy wspomagające pracę z domu. Pandemia przyczyniła się nie tylko do popularyzacji sklepów internetowych, ale i do rozwoju pracy home office. Sklep internetowy z kamerkami, mikrofonami czy laptopami, będzie więc dobrym pomysłem dla e-biznesu.

Sklep internetowy — co cenią internauci?

Aby sprzedawać w Internecie, nie trzeba tylko wiedzieć, czym handlować, ale i jak to robić. Internet pełen jest różnorodnych sklepów, platform i ofert często dotyczących takiego samego lub podobnego produktu. Chcąc wyróżnić się spośród konkurencyjnych sprzedawców, trzeba zadbać o sprawny handel oraz pozytywne doświadczenia klientów. Według badań, internauci cenią sobie całodobowość sklepów internetowych, która wiąże się z szybkością zamawiania i brakiem potrzeby stania w kolejkach. Ponadto konsumenci lubią mieć szeroki wybór produktów i możliwość ich bezproblemowego zwrotu. Dodatkowym plusem e-sklepów jest darmowa wysyłka i zniżki dla stałych klientów. Prowadząc sklep w Internecie, musisz zadbać o spełnianie potrzeb internautów. Zapewniając duży wybór oferowanych towarów i ekstra bonusy w postaci bezpłatnych dostaw czy okazjonalnych obniżek cen, wyróżnisz się na tle konkurencji i zostaniesz doceniony przez internetowych kupców.